Amb l’objectiu de realitzar un anàlisi precís i exacte de la realitat del consistori, l’Ajuntament de Deltebre començarà aquesta mateixa setmana els treballs d’una auditoria econòmica i financera de comptes, una auditoria de la gestió administrativa i una auditoria ètica en base els darrers anys de mandat.
L’alcalde de Deltebre, Lluís Soler, ha destacat que “l’auditoria ens ha de permetre realitzar una diagnosi tranversal sobre quina és la situació actual i real de l’Ajuntament de Deltebre en tots els sentits i, al mateix temps, aportar propostes de millora per tal que la gestió sigui la més curosa possible i fomenti la transparència”. I és que, més enllà de conèixer la situació econòmica i financera de l’administració, aquesta auditoria va un pas més enllà analitzant, amb un informe DueDiligence i un informe forènsic, certs expedients d’obres públiques, de serveis, de subministrament, de responsabilitat patrimonial, etc.
En aquest sentit, l’alcalde ha explicat que “l’objectiu és conèixer quines han estat les operacions i la transparència dels procediments i concursos que s’han desenvolupat en relació a una selecció de més de 30 expedients que afecten a l’Ajuntament de Deltebre i que al seu moment, des de l’oposició, vam denunciar públicament”. Aquesta auditoria, finalment, també comporta la revisió, diagnosi i proposta de protocols i accions per tal de fomentar la transparència, la participació ciutadana, l’atenció a la ciutadania i la contractació pública mitjançant una oficina local de contractació.
Soler també ha explicat que “amb la realització d’aquesta auditoria complirem amb un altre dels compromisos principals que va realitzar l’actual equip de govern en el marc de la campanya electoral”. L’auditoria anirà a càrrec de Crowe Horwath, una empresa multinacional amb molts d’anys d’experiència en aquesta tasca, que té una de les seves seus a la ciutat de Barcelona. Està previst que els treballs s’allarguin durant els propers 3 mesos i que els resultats es coneguin abans de l’estiu.