El nou equip de govern de l’Ajuntament de Deltebre ha presentat la recentment creada Oficina Local de Contractació (OLC). Un instrument que té la finalitat de fomentar la transparència i la lliure concurrència en la contractació pública de l’Ajuntament i enfortir les empreses del municipi.
L’alcalde de Deltebre, Lluís Soler, ha explicat que “el compromís de l’equip de govern és el de garantir la transparència i la participació en tots els àmbits de manera que, en el cas de l’Oficina Local de Contractació, totes les empreses i autònoms tinguin els mateixos principis d’igualtat i d’oportunitat en les diferents contractacions de l’Ajuntament de Deltebre”.
L’Oficina Local de Contractació s’emmarca en el nou Reglament Municipal de Contractació (RELDE), aprovat per unanimitat en la sessió plenària del passat 22 de desembre. Aquest reglament regula els procediments de preparació i adjudicació dels contractes menors o negociats sense publicitat de manera que, a partir d’ara i com a novetat, totes les empreses i autònoms registrats, amb excepcions molt tipificades, seran convidats a les diferents contractacions de l’Ajuntament de Deltebre de forma obligatòria a partir de 3.000€ i opcionalment fins a aquesta quantitat.
Per al tinent d’alcalde d’Afers Interns i Institucionals, Kilian Franch, l’Oficina Local de Contractació “va molt més enllà de la normativa vigent de contractació de l’Estat i treballa en la línia, no només d’enfortir a les empreses municipals, sinó que també de beneficiar a la ciutadania”. I és que, amb l’OLC també pretén regular i centralitzar les compres de l’ajuntament de forma agregada per tal d’abaratir costos econòmics i oxigenar la hisenda municipal.
Així doncs, totes les empreses i autònoms del municipi que vulguin optar a participar en aquestes ofertes s’han d’inscriure al registre municipal d’empreses (RELDE). Cal esmentar que també es poden inscriure aquelles que donen llocs de treball al municipi tenint en plantilla un 75% o més de persones empadronades a Deltebre o bé aquelles empreses de fora del municipi que ofereixin un servei exclusiu.
Per tal d’explicar aquest reglament a les empreses i professionals del municipi, l’Ajuntament de Deltebre ha convocat una reunió per al proper dimecres dia 3 de febrer, a les 21.30 hores, al Saló de Plens. De moment, les empreses interessades poden inscriure’s a l’Espai d’Atenció Ciutadana (EAC) de l’Ajuntament de Deltebre i poden consultar més informació en aquest enllaç.