L’Ajuntament de Deltebre té l’objectiu d’impulsar la dinamització comercial del centre de La Cava a partir de la reformulació de la zona blava. En aquest sentit, s’ha tret a licitació un concurs públic, amb nous criteris, que contemplen, entre altres coses, la gratuïtat dels, com a mínim, 20 primers minuts d’estacionament.
En aquest sentit, l’alcalde de Deltebre, Lluís Soler, ha detallat que “tenim la voluntat d’enfortir el comerç i facilitar la mobilitat del centre comercial de La Cava a partir d’unes millores que han de permetre reformular la zona blava”. Entre aquestes, i més enllà de la gratuïtat dels primers minuts, cal esmentar que la zona blava comptarà amb un màxim de 168 places i que disposarà de 10 parquímetres, de nova tecnologia, que funcionaran amb plaques solars i que permetran fer el pagament a partir del telèfon mòbil.
De fet, l’alcalde ha subratllat que “totes aquestes adequacions convergeixen en la finalitat de donar una resposta a les inquietuds constants que ens han mostrat els comerços i que ens van traslladar en una reunió realitzada el darrer any”. Entre totes aquestes novetats, també es contempla la creació de 10 zones específiques per a minusvàlids i 10 zones de càrrega i descàrrega.
Finalment, cal destacar la creació de la zona taronja, complementària a la zona blava, que esdevindrà una zona exclusiva per a veïns, de 80 places aproximadament, i amb la qual els veïns i veïnes podran estacionar el seu vehicle, en el cas que ho consideren oportú, mitjançant una quota simbòlica de 15€ trimestrals i distribuïda en diferents sectors del centre comercial. El regidor de Seguretat i Mobilitat, Francisco Castro, ha explicat que “la creació d’aquesta zona es basa amb la finalitat de què els veïns i veïnes puguin aparcar, el més prop possible de la seva residència, sense cap dificultat i, al mateix temps, finalitzant un greuge comparatiu amb la resta del veïns de la zona comercial”.
L’Ajuntament de Deltebre ha tret a licitació el concurs públic i obert a totes les empreses del sector per tal que presentin les seves ofertes per a realitzar aquest servei. Si els tràmits es compleixen de manera correcta, i les empreses donen compliment a l’objecte del contracte amb la seva totalitat, s’espera que aquestes actuacions de millora es puguin dur a terme durant el transcurs de l’últim trimestre d’aquest any 2016.