El II Fòrum ENS (Ecoturisme, Natura i Sostenibilitat) ha presentat les seves conclusions en el segona jornada celebrada avui al Centre Fluvial del Delta (Deltebre). La presència del Sr. Hector Ceballos-Lascuráin, referent a nivell mundial i considerat el creador del terme Ecoturisme, ha estat un dels atractius que han atret a 200 professionals del sector d’arreu de Catalunya.

També els participants s’han sumat al dol decretat pel Govern de la Generalitat de Catalunya amb motiu de les fatals conseqüències provocades per la llevantada i en solidaritat amb les víctimes.

El departament d’Empresa i Coneixement ha organitzat el II Fòrum ENS amb l’objectiu de trobar propostes que permetin aconseguir desestacionalitzar l’ecoturisme a Catalunya. El lema d’aquesta edició ha estat “l’Ecoturisme tot l’any”. Ceballos-Lascuráin ha afirmat que “actualment l’ecoturisme és el segment turístic mundial amb major creixement i Catalunya és ja avui un referent mundial en aquest segment”.

La celebració del certamen ha permès al sector conèixer eines per a desenvolupar “productes ecoturístics possibles i rentables”, com va declarar el director general de Turisme, Octavi Bono, en la jornada inaugural. Aquesta idea respon a una de les prioritats del Govern recollides en el Pla estratègic de Turisme de Catalunya com és la distribució en el temps i l’espai del turisme.

Les conclusions han posat de manifest els importants avantatges competitius de Catalunya com destinació de turisme sostenible i de natura per l’àmplia diversitat de recursos i hàbitats naturals, juntament amb la varietat climàtica fa que es pugui desenvolupar l’ecoturisme durant els 365 dies de l’any.

Els professionals de l’ecoturisme a Catalunya s’han plantejat diferents reptes per treballar l’ecoturisme com són la formació, el treball en xarxa o la cooperació públic-privat i privat-privat. També han abordat la importància de la planificació prèvia en  el territori amb una visió àmplia que englobi tots els aspectes d’un turisme sostenible.  Altres dos punts traçats com a conclusió i repte de futur han estat la necessitat de fer una promoció més segmentada i especialitzada en mercats i perfils, i la d’obtenir dades per aprofundir en el coneixement del sector.

A més del departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, el Fòrum ha comptat amb la col·laboració del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, l’Ajuntament de Deltebre i l’Associació d’Empreses i Activitats Turístiques del Delta de l’Ebre.