L’Ajuntament de Tarragona vol recuperar alguns aqüífers de la ciutat per tenir més disponibilitat d’aigua pròpia. Així ho ha expressat aquest dimarts l’alcalde de la ciutat, Pau Ricomà, després del tall en el subministrament de la setmana passada a causa d’una avaria en una canonada del Consorci d’Aigües de Tarragona (CAT) a l’Ampolla, i que va durar 48 hores. Durant aquell temps el consistori, a través de l’empresa mixta Ematsa, va garantir l’aigua a la ciutadania amb recursos propis, però es va reconèixer que si el tall s’hagués allargat hi hauria hagut problemes. L’avaria del CAT ha posat de manifest la dependència de l’aigua de l’Ebre que té Tarragona i Ricomà ha defensat “fer un salt endavant en la gestió”.
El batlle ha indicat que el transvasament d’aigua de l’Ebre a diferents ciutats de la demarcació mitjançant el CAT va resoldre “un problema endèmic”, però ha manifestat la voluntat “de tornar a donar vida” als aqüífers propis “i fer una gestió més del segle XXI”. “S’ha de fer un salt endavant en la gestió, tot i que són uns temes que necessiten temps, inversions i alguns canvis de mentalitat”, ha exposat Ricomà.
En una línia similar s’ha expressat el conseller de Serveis Generals, Jordi Fortuny, en declaracions a Tarragona Ràdio. Fortuny, a banda de la recuperació d’aqüífers, també ha parlat de “millorar la interconnexió entre dipòsits”. Fortuny ha reconegut que si l’avaria de l’Ampolla s’hagués produït a l’estiu, la situació s’hauria agreujat, ja que la presència de turistes fa que hi hagi un consum més elevat d’aigua a tota la Costa Daurada. El conseller ha detallat que s’havia preparat un pla per abastir d’aigua els hospitals i s’havien mobilitzat voluntaris de Protecció Civil per si calia repartir aigua embotellada en alguns punts de la ciutat. Unes mesures que al final no va caldre activar.
A banda, Ricomà ha volgut reconèixer la tasca dels treballadors d’Ematsa per garantir el subministrament durant l’episodi. “S’han fet servir tots els recursos propis i s’ha comunicat a la població què passava, demanant-los un estalvi d’aigua que es va produir”, ha apuntat. “La gestió va ser impecable, la comunicació va ser molt bona i la resposta de la ciutadania va estar a l’alçada”, ha finalitzat.