Nomen Foods és titular de la marca d’arròs ‘Segadors del Delta’. Amb aquest producte es va decidir donar un pas endavant, adquirint un innovador compromís amb el territori deltaic, la seva gent i l’entorn natural: destinar un 1% dels beneficis de la seva comercialització a actuacions concretes de protecció, millora i divulgació del Parc Natural.
L’arròs. L’autèntic esperit del Delta
Els productes de Segadors del Delta es produeix 100% íntegrament al delta de l’Ebre, fet que el dota d’una gran autenticitat, identitat i qualitat, a més del valor afegit que això comporta per la qualitat ambiental. Disposa del Segell de Qualitat Alimentària i de la Denominació d’Origen Protegida i Certificada per la Comunitat Europea, que garanteixen la genuïnitat dels seus productes.
L’anualitat 2019, destinada a la Campanya ‘Per un Delta Net!’
Amb l’esperit de continuar compartint el ferm compromís amb el Delta, enguany s’ha quadruplicat l’esforç per donar suport a la Campanya per un Delta Net Les actuacions que s’han dut a terme són: – Adquisició de material per a les neteges d’espais naturals: 1.000 sacs de ràfia, 300 guants, farmacioles i bàscules. – Exposició La brossa marina és cosa nostra: disseny i coordinació d’aquesta exposició que alerta sobre la problemàtica del plàstic a la costa i al mar. Visitable a la Casa de Fusta a partir del 3 de març de 2020. – Educació ambiental: s’ha participat en els Salons de la Infància d’Amposta i Sant Carles de la Ràpita. Amb el programa educatiu local, s’ha desenvolupat un taller sobre brossa marina a 17 escoles del Delta (782 alumnes); s’han desenvolupat dos tallers, dins del Servei Comunitari dels Instituts Alfacs i Berenguer IV, de la Ràpita i Amposta (65 alumnes).
Cal recordar que les anteriors aportacions han estat destinades a la construcció de 80 caixes refugi per a ratpenats construïdes amb fusta, i a la confecció de 15 caixes d’argila amb una finalitat d’experimentació científica; a la realització d’un taller per elaborar un receptari amb els plats més coneguts de l’arròs al Saló Infantil de Nadal de Deltebre; a la senyalització dels valors del Fangar; i a l’elaboració del checklist dels ocells del delta de l’Ebre. Iniciatives com aquesta ajuden a millorar l’entorn natural, al mateix temps que ofereixen productes i serveis diferenciats, associats als valors del Parc que potencien la imatge d’un producte natural i autèntic.