El Servei Català de la Salut (CatSalut) permet donar-se d’alta a l’espai digital ‘La Meva Salut’ per telèfon de forma excepcional aquests dies per la situació d’alarma derivada de la pandèmia del coronavirus. Es tracta d’un espai personal on els usuaris poden contactar directament amb el metge (eConsulta), així com descarregar-se resultats de proves i informes i receptes per anar a la farmàcia. També es poden demanar o anul·lar visites. Les persones que encara no tenen accés a ‘La meva salut’ poden demanar l’usuari i contrasenya trucant al telèfon, gratuït, 900 053 723, operatiu de dilluns a divendres de 8h a 20h.
Habitualment s’accedeix a aquest espai amb la targeta sanitària i una clau d’accés facilitada al centre d’atenció primària (CAP) o amb el certificat digital. Amb la situació d’alarma del coronavirus, s’ha fet una crida general al confinament de la població a casa i a limitar els desplaçaments a aquells casos estrictament necessaris. Els CAPs estan reprogramant l’activitat no urgent i fomentant l’atenció telefònica o telemàtica per poder garantir els serveis que no es poden ajornar i, a la vegada, evitar contagis entre pacients i professionals sanitaris. La web de ‘La Meva Salut’ és https://lamevasalut.gencat.cat/.