És en moments de crisi com aquest quan es demostra un cop més l’enorme impuls a favor de la renovació pedagògica que neix de les escoles i els docents. Mitjançant els grups de WhatsApp, els correus electrònics, les videoconferències i les xarxes en general, els equips i els centres han compartit recursos educatius de tota mena i hi ha hagut llargues converses sobre les plataformes existents per no aturar l’aprenentatge i seguir acompanyant els alumnes. També s’estan fent tota mena de recomanacions per promoure un temps de bona lectura i escriptura. Si alguna cosa tenen els bons líders docents és una enorme creativitat per
respondre a les dificultats i adaptar-se. El gran repte del sistema és no aturar la seva energia i creativitat i saber generar un context de confiança i diàleg per canalitzar i impulsar el procés de renovació i transformació educativa que neix des de les xarxes d’escoles i els mestres. Educar en temps de virus també pot ser un mirall on mirar-nos per veure que els
espais d’aprenentatge s’han ampliat i multiplicat. Hem passat de l’aprenentatge en llocs tancats i on tot està dirigit i programat a entorns més oberts, flexibles, diversificats i personalitzats.
Avui, després de moltes setmanes, hem recuperat la secció Educar des del cor, amb Saida Casanova.