Les reclamacions relacionades amb l’electricitat s’han disparat un 59,4% el 2021 respecte a l’any passat, segons les dades de l’Agència Catalana de Consum del Departament d’Empresa i Treball. Durant aquest any, l’ACC ha rebut 2.573 reclamacions, respecte a les 1.614 gestionades el 2020. La majoria de les queixes (61,4%) tenen a veure amb desacords amb els imports facturats, inclosos els casos de períodes no facturats i la dificultat posterior de fraccionar-ne el pagament. El 15,9% de les reclamacions són per controvèrsies sobre les condicions del contracte, mentre que el 4,6% estan relacionades amb problemes derivats de la prestació del servei.
Segons les dades de l’ACC, el 43,36% de les reclamacions presentades a l’agència s’han resolt per mitjà de la mediació i l’arbitratge de consum, que són vies alternatives i extrajudicials de resolució de conflictes, voluntàries i gratuïtes. Del total de les gestionades l’any passat, gairebé el 53% es van resoldre per aquesta via.
A les Terres de l’Ebre, els consumidors han presentat 211 reclamacions, més del doble de les 101 de l’any anterior. El motiu principal també són els desacords amb la facturació o el cobrament del servei (65,9%), seguit per les controvèrsies relacionades amb les condicions contractuals (13,3%) i amb la mala prestació del servei (4,7%).