L’ocupació turística a les Terres de l’Ebre i la Costa Daurada durant la campanya de Nadal s’ha situat entre el 50% i el 60%. Així ho assegura el portaveu de la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de Tarragona (FEHT), Xavier Guardià, qui destaca que la demarcació només comptava amb un 20% dels establiments oberts.

En la mateixa línia, es mostra el propietari del càmping Ampolla Platja, Àlex Ema, qui destaca el cost que suposa allargar la temporada. “Obrir i allargar la temporada significa mantenir la plantilla i assumir més costos de llum, aigua i gas”, explica Ema.

Tot i aquestes dades positives, des de la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de Tarragona remarquen que la inflació ha provocat que, tot i arribar a unes xifres pròximes a les d’abans de la pandèmia, “els comptes d’explotació de les empreses – i els beneficis- continuen estant per sota” que abans de la covid, ja que “tot ha costat més diners”.