El claustre de l’Institut Deltebre dona suport a Carme Pallarès, la candidata que ha estat apartada de la direcció de l’Institut Dertosa de Tortosa. Pallarès va guanyar el procés de selecció per a la direcció del Dertosa, però l’altra candidata el va recórrer i es va declarar nul. Inspecció d’Educació la va designar com a directora accidental del centre tortosí el curs vinent, mentre es torna a fer el procés de selecció, però Pallarès ha topat amb una forta oposició del claustre del Dertosa i de bona part de la comunitat educativa. Pallarès fa dotze anys que treballa a l’Institut Deltebre, deu com a cap d’estudis, i els seus companys denuncien que s’hagi “desacreditat” la seva candidatura de forma “constant i mediàtica”.
Un cop Educació ha comunicat que la direcció accidental del curs 25/26 a l’Institut Dertosa de Tortosa l’assumirà la directora actual -que havia anunciat fa mesos que plegava a final de curs-, el claustre de l’Institut de Deltebre ha emès un comunicat per donar suport a Carme Pallarès, companya que havia d’ocupar aquest càrrec.
El professorat del centre de secundària de Deltebre reivindica “la professionalitat, dignitat i compromís” de Pallarès en el procés en què ha optat a la plaça pública de direcció del Dertosa. Els docents defensen que la seva companya “s’ha presentat lliurement a un procediment públic de direcció” i que ha superat totes les fases “amb la màxima puntuació, pels seus mèrits professionals i pel seu projecte actualitzat i innovador”. Per això lamenten que la seva candidatura hagi patit “una desacreditació constant i mediàtica” i que hagi quedat fora del procediment.
El claustre del Deltebre destaca que Pallarès ha liderat “projectes de tutoria, mediació, solidaritat, enfocament restauratiu i altres, amb una actitud d’escolta activa i de resolució de conflictes en favor de l’alumnat i de les famílies, així com del benestar del professorat”. “L’Institut de Deltebre, amb un equip d’una qualitat humana i professional enorme, no hem dubtat mai a adherir-nos a tota mena de programes de millora educativa i innovació sempre pel progrés del nostre alumnat, fet que avalen els darrers resultats acadèmics obtinguts”, assenyalen els professors.