El Grup d’Acció Local Pesquer Mar de l’Ebre impulsa una nova edició de la iniciativa “Si és de llotja, és boníssim!” per donar visibilitat al peix de proximitat i conscienciar sobre la importància de preservar el sector pesquer del territori. El seu gerent, Joan Alginet, destaca que el projecte vol “posar en valor el peix de les nostres llotges, sinònim de qualitat i compromís amb les Terres de l’Ebre”.
Tot i que en aquestes dates destaquen productes com el llagostí, l’ostra o la navalla, la campanya vol visibilitzar altres espècies locals i assequibles, riques en omega-3, sovint poc conegudes. El GALP aposta també per empoderar les peixateries, reivindicant el paper dels peixaters i peixateres com a prescriptors de confiança i defensors del producte de temporada.
A banda del món del comerç, la campanya té una forta presència a les xarxes socials per incidir en el públic jove, tradicionalment menys consumidor de peix de llotja. El finançament de la iniciativa prové un 70% del Fons Europeu Marítim de la Pesca i l’Aqüicultura, i el 30% restant del Govern català.
En paral·lel, el GALP també ha impulsat el segell de qualitat “Peix de Llotja”, que acredita restaurants i establiments que confirmin un consum mínim de 12.000 euros anuals a les llotges catalanes. El distintiu busca garantir l’origen del producte i vincular-lo amb la qualitat i la sostenibilitat.
Pel que fa al context europeu, Alginet ha alertat de la preocupació del sector davant la proposta de Brussel·les de reduir un 66% els dies de pesca d’arrossegament i un 65% els fons estructurals pesquers. Els GALP de tot l’Estat han signat un manifest per demanar al Ministeri i a la Comissió Europea un model que preservi l’activitat i el progrés blau a les costes espanyoles. “Carregar-se la pesca és afectar tota una cadena econòmica i social; darrere de cada peixater o pescador hi ha famílies i pobles que donen vida al territori”, recorda Alginet.

















