La sinistralitat es va reduir un 14,3% a les Terres de l’Ebre l’any passat, amb 14 víctimes mortals en 12 accidents. L’any 2019, abans de la pandèmia, havien estat 19 persones mortes en 14 accidents. D’altra banda, els accidents amb víctimes van augmentar un 33% aquest 2022, amb 323 sinistres amb ferits (242, l’any 2019). El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Ramon Lamiel, ha explicat que aviat es concretarà quan s’aplica la reducció de velocitat a 100 km/h al tram de l’AP-7 entre Calafat (l’Ametlla de Mar) i l’Ampolla-Camarles. Lamiel ha explicat que el Ministeri de Transport proposa una sistema de velocitat variable en aquest tram i que el SCT ha demanat al sector del transport pensant que hi circulin només per la dreta.
Mentre la sinistralitat va incrementar un 8% l’any passat a l’estat espanyol, gestionat per la DGT (Direcció General de Trànsit), al País Basc i a Catalunya –que tenen autoritats de trànsit pròpies- es va reduir un 34% i un 10,3%, respectivament. El director del SCT ha visitat les Terres de l’Ebre per fer balanç també al territori, on el nombre d’accidents mortals s’ha reduït per sobre de la mitjana del país, un 14,3%, i ha mostrat comportaments diferents al llarg de l’any.
Mentre els pitjors mesos a Catalunya van ser els dos primers i els dos últims de l’any, a l’Ebre les pitjors xifres de sinistralitat són del juliol (4 morts) i del març (3 morts). “No sempre les regions es comporten de la mateixa manera”, ha insistit Ramon Lamiel. Els factors que comparteixen les Terres de l’Ebre amb les altres regions de Catalunya és que la majoria d’accidents mortals són “de perímetre”, es produeixen en dies feiners i molt a prop del lloc de residència de la víctima. “Potser són carreteres molt conegudes pels usuaris, on van i tornen de la feina, i potser es produeix un excés de confiança, es pateix fatiga i s’abaixa la guàrdia”, ha apuntat el cap del SCT.