L’equipament que l’Ajuntament de Deltebre ha posat en funcionament aquest estiu al nucli de Riumar amb la finalitat de donar informació turística i de realitzar tràmits administratius ha permès atendre a 1.794 persones entre aquests darrers mesos de juliol, agost i setembre.
Unes dades que, per a l’alcalde de Deltebre, Lluís Soler, mostren que “aquest és un equipament necessari per tal d’oferir un servei de qualitat als turistes que ens visiten i a la ciutadania que resideix al nucli de Riumar”. En aquesta línia, l’alcalde ha remarcat que “des de l’equip de govern estem treballant contínuament per tal de dinamitzar el turisme al municipi atès que aquest ha d’esdevenir un dels pilars fonamentals de l’economia municipal”.
Distribuïdes segons la seva procedència, la majoria de les visites procedeix de la resta de comarques catalanes, un total de 672. Seguit de les 366 visites provinents de l’estat espanyol, les 380 provinents de França i les 258 provinents d’Alemanya. A partir d’aquí, i en menor mesura, també cal destacar que l’Espai d’Atenció Ciutadana de Riumar ha informat a visitants de Bèlgica, de la Gran Bretanya, d’Itàlia, d’Holanda i de Suïssa. La majoria de les qüestions demandaven informació general sobre les activitats que es poden efectuar al municipi i al conjunt del Delta de l’Ebre.
La tinenta d’alcalde de Dinamització Econòmica i Enfocament Turístic i Cultural, Anna Giménez, s’ha mostrat satisfeta per aquestes dades tenint en compte que és el primer any del servei i ha subratllat que “malgrat la finalització de la temporada d’estiu, l’Espai d’Atenció Ciutadana de Riumar continuarà obert durant els caps de setmana per tal de continuar oferint aquest servei de valor afegit”.
Cal remarcar que amb la finalitat de dinamitzar el turisme, des de l’Ajuntament de Deltebre s’ha ofert, durant el transcurs de tot l’estiu, un catàleg d’activitats culturals i d’oci com són el cas de concerts de música jazz, cinema a la fresca, òpera a la platja, caminades nocturnes, classes d’esport, mercat a Riumar, etc.