La Plataforma Trens Dignes ha reclamat a la Generalitat que bonifiqui el preu del bitllet dels Talgo des de l’Aldea tal com feien amb els Euromed que s’hi aturaven i que van deixar de fer-ho des de l’entrada en funcionament de la variant de Vandellòs el passat 13 de gener. Segons ha explicat la portaveu de l’entitat, Montse Castellà, després de reunir-se amb la Generalitat a la seu de Territori, la mesura seria aplicable a sis combois que ja fan parada en aquesta estació i “mitigaria” la pèrdua dels quatre Euromeds que ja no hi presten servei. La plataforma també ha demanat a la Generalitat que es puguin destinar algunes de les unitats 449 de Mitja Distància que actualment operen a les comarques de Girona a les Terres de l’Ebre.
Segons Castellà, si la Generalitat estava disposada a assumir el cost amb del preu dels bitllets dels Euromed, aproximadament en un 50% (fins als 12 euros), també ho hauria de fer amb els Talgo, uns trens que ja s’aturen a l’Aldea, a diferència dels Euromed. La companyia va descartar seguir-ho fent des de l’entrada en funcionament de la variant de Vandellòs per no restar competitivitat al trajecte entre Barcelona i el País Valencià, segons denuncia la Plataforma.
Un altre avantatge d’aquesta mesura, segons la portaveu de l’entitat, és que els Talgo sí fan parada a Tarragona i no com l’Euromed, que va fins a l’estació de l’alta velocitat, on no hi ha tants usuaris de les Terres de l’Ebre. Amb tot, Castellà ha assegurat que la Generalitat “ha vist bé la idea”, ja que a més, permetria fer el trajecte amb Barcelona en unes dues hores i es podria aturar a més pobles.
La Plataforma Trens Dignes també ha reclamat a la Generalitat que es destinin a l’Ebre algunes unitats del model 449 de la vintena que disposa Renfe i que actualment operen el servei de Mitja Distància entre Barcelona i Portbou. Segons la portaveu, el Govern s’hi ha compromès i ha afegit que ajudaria a fer el servei “més digne” i no haver de posar tant l’accent en l’alta velocitat o el servei Avant de Barcelona i Tortosa.
Castellà, d’altra banda, ha lamentat que Renfe no és que estigui “poc a favor sinó gairebé en contra” de les seves demandes. “Dels tres ens que gestionen el servei ferroviari (Adif, Renfe i Generalitat), només ens podem reunir amb la Generalitat. Tot i tenir coses amb què no coincidim, ens entenen i ens atenen i hi tenim relació de bilateralitat”, ha subratllat Castellà, que ha criticat que en set anys que la plataforma està activa només s’hagi pogut trobar una vegada amb la companyia.
Per últim, després de la protesta de diumenge passat, la portaveu e la plataforma no descarta tornar a repetir la manifestació si després de l’1 de març no hi ha hagut una millora. Segons ha detallat Castellà, els horaris que va facilitar la companyia amb motiu de l’entrada en vigor de la variant de Vandellòs són vigents fins a aquella data.