En la primera setmana de la posada en funcionament del Servei d’Atenció telefònic que l’Ajuntament de Deltebre va obrir per donar cobertura als col·lectius de risc i a les persones amb patologies s’han atès 66 consultes, via telèfon i WhatsApp al 638 826 439.
Entre les consultes més habituals destaquen la gestió del Servei d’Atenció Domiciliari de l’ens comarcal, la compra d’aliments de primera necessitat i de medicaments, urgències de la llar en persones vulnerables, així com també consultes vàries. La regidora de Servei a les Persones i Protocol, Lluïsa Ventura, ha destacat que “des del govern municipal volem estar al costat de la ciutadania que més ho necessita i és per aquest motiu que seguirem donant aquest servei fins que finalitzi la pandèmia de la COVID-19”. Ventura també ha afegit que “a banda de les pròpies consultes, posteriorment també s’efectua un seguiment per tal de saber si la sol·licitud d’aquesta persona ha quedat finalment resolta”.
A banda del telèfon d’atenció, l’Ajuntament de Deltebre també ha impulsat una xarxa de comerç local destinat als col·lectius de risc. En aquesta hi participen més de 30 establiments del municipi que durant la comanda a casa de les persones que així ho sol·licitin i sempre i quan estiguin considerades com a col·lectius de risc o persones amb patologies. Es pot consultar el llistat d’establiments al web de l’Ajuntament de Deltebre.
☎️ El Servei d’Atenció als col·lectius de risc @ajdeltebre atén una setantena de trucades en una setmana
@lluisaventura: "Des del govern hem habilitat aquest telèfon per estar al costat de la gent més desprotegida i per facilitar el seu dia a dia durant el confinament" pic.twitter.com/ufOqDvtx8v
— Enlairem Deltebre (@Enlairem) March 24, 2020