El delta de l’Ebre continua avançant en les obres per pal·liar els efectes del canvi climàtic i revertir la subsidència i la regressió de terres. Segons ha informat el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, fins ara s’han invertit més de 9 milions d’euros en actuacions que inclouen les guardes de protecció de les basses interiors del Delta i els treballs de consolidació de diferents zones com la llacuna del Canal Vell, la Tancada, l’Encanyissada i l’illa de Buda. Aquestes actuacions busquen frenar la pèrdua d’hàbitats i minimitzar els efectes de la salinització sobre els camps d’arròs.
En aquest marc, el secretari de Transició Ecològica, Jordi Sargatal, ha visitat les obres de la guarda de protecció de la badia dels Alfacs acompanyat del delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Joan Castor Gonell, i del director territorial del departament, Miquel Alonso. Les fases 1 i 2 de la construcció ja estan gairebé enllestides, amb 10 dels 15 km de traçat completats. La cota de la guarda s’ha elevat fins a 1,2 metres per sobre del nivell del mar, utilitzant materials locals amb un mínim impacte ambiental i integració paisatgística.
Sargatal ha anunciat que ara es treballa en la redacció de la tercera fase, que convertirà tot el traçat en un carril bici que unirà la Ràpita amb el Trabucador. Aquesta actuació reforçarà la protecció del Delta davant la pujada del nivell del mar i alhora potenciarà el valor paisatgístic de la zona. Es preveu que el projecte estigui redactat entre maig i juny del 2026, amb una licitació prevista per finals d’aquell mateix any i inici de les obres el 2027, amb un cost estimat de 8 milions d’euros.
El secretari ha subratllat que es continua treballant amb el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic per unificar els projectes de protecció del Delta de la Generalitat i de l’Estat en una actuació conjunta, assegurant una consolidació sòlida i sostenible del territori per al futur.
















