Les patronals del transport per carretera Conetrans i la Federació Empresarial d’Autotransport de Tarragona (Feat) exigeixen que els camions de gran tonatge puguin tornar a utilitzar l’N-340 per descongestionar el tram ebrenc de l’AP-7. Afirmen que estan “farts” de ser assenyalats com a responsables de la sinistralitat i defensen que el problema és la manca d’infraestructures.
Reclamen la construcció d’un tercer carril a l’autopista i l’ampliació de l’N-340, així com l’allargament de l’A-7, que actualment finalitza a Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant. També demanen desdoblar la Nacional entre Vandellòs i Torreblanca, per convertir-la en autovia.
El president de la Feat, Joaquim Riudeubas, considera que la “solució provisional” és aixecar la prohibició que impedeix als camions circular per l’N-340, sobretot per facilitar els trajectes curts dins de la demarcació i reduir el volum de vehicles a l’autopista mentre no arriba el tercer carril.
La proposta, però, no rep suport de les administracions per motius de seguretat. Des del 2018, l’N-340 incorpora rotondes i carrils bici, i ja no compleix els estàndards d’una carretera nacional.
Les patronals admeten que, des de l’eliminació dels peatges el 2021, per als trajectes llargs l’AP-7 és més eficient. Tot i així, defensen que permetre el pas dels camions locals per l’N-340 reduiria la càrrega de l’autopista i milloraria la seguretat, el consum i les emissions.
Els transportistes també critiquen la reducció de la velocitat a 80 km/h anunciada per Trànsit, que consideren insuficient per resoldre el col·lapse. “Si som els culpables, que ens retirin de la carretera”, ha expressat el president de Conetrans, Javier Arnedo, que denuncia la “criminalització” del sector.
Davant la manca de respostes, les patronals no descarten mobilitzacions o vagues.
















