La resta de magnituds analitzades també han evolucionat amb signe positiu a la regió: la superfície de venda ha pujat un 1,55% (se situa en els 74.000 m2), i el nombre d’establiments ha crescut 3,57%, fins als 168 establiments. De la seva banda, la densitat comercial -superfície comercial per cada 1.000 habitants- registrada a Terres de l’Ebre ha experimentat un lleuger increment del 0,52%, situant-se en 411m2 per cada mil habitants.
Desglossat per comarques, la Ribera d’Ebre compta amb la major densitat comercial de la regió (511 m2/1.000 hab). Tanmateix, en xifres absolutes, són les comarques del Baix Ebre i del Montsià les que tenen més establiments comercials (61 en ambdues comarques). La comarca del Baix Ebre és la que compta amb una major superfície de venda. La rendibilitat econòmica del sector de la gran distribució a les Terres de l’Ebre es va situar en els 5.422 euros/m2 de rendiment mitjà, per sota de la mitjana catalana, que és de 5.658 euros/m2.
Les 50 primeres empreses de gran distribució tenen 5.198 establiments a Catalunya (un 14,1% del sector quotidià), una superfície de venda de 2,5 milions de metres quadrats (52,4% del sector) i una facturació de 14.190 milions d’euros (62,1% del sector). Pel que fa a l’ocupació, donen feina a 72.841 persones, que representen el 50% de les persones ocupades en el sector quotidià.
L’anàlisi de les dades globals a nivell català conclouen que entre el 31 de desembre de 2018 i el 31 de desembre de 2020 el sector ha experimentat un clar creixement. El nombre d’establiments comercials va augmentar un 4%, la superfície de venda un 3,9%, les vendes un 13,7% i el nombre de persones ocupades un 10,6%.
Les empreses amb més quota de mercat en superfície de venda són Mercadona (15%), el grup Dia (10%) i Bon Preu (10%). En nombre d’establiments encapçala el rànquing Dia (19%), seguit de Condis (12%) i de GM Food (9%). Pel que fa al rànquing de facturació, Mercadona continua liderant el llistat i Bon Preu ocupa la segona posició, per davant del grup Dia i de Carrefour que ocupen el tercer i quart lloc respectivament.
La resta de magnituds analitzades també han evolucionat amb signe positiu a la regió: la superfície de venda ha pujat un 1,55% (se situa en els 74.000 m2), i el nombre d’establiments ha crescut 3,57%, fins als 168 establiments. De la seva banda, la densitat comercial -superfície comercial per cada 1.000 habitants- registrada a Terres de l’Ebre ha experimentat un lleuger increment del 0,52%, situant-se en 411m2 per cada mil habitants.
Desglossat per comarques, la Ribera d’Ebre compta amb la major densitat comercial de la regió (511 m2/1.000 hab). Tanmateix, en xifres absolutes, són les comarques del Baix Ebre i del Montsià les que tenen més establiments comercials (61 en ambdues comarques). La comarca del Baix Ebre és la que compta amb una major superfície de venda. La rendibilitat econòmica del sector de la gran distribució a les Terres de l’Ebre es va situar en els 5.422 euros/m2 de rendiment mitjà, per sota de la mitjana catalana, que és de 5.658 euros/m2.
Les 50 primeres empreses de gran distribució tenen 5.198 establiments a Catalunya (un 14,1% del sector quotidià), una superfície de venda de 2,5 milions de metres quadrats (52,4% del sector) i una facturació de 14.190 milions d’euros (62,1% del sector). Pel que fa a l’ocupació, donen feina a 72.841 persones, que representen el 50% de les persones ocupades en el sector quotidià.
L’anàlisi de les dades globals a nivell català conclouen que entre el 31 de desembre de 2018 i el 31 de desembre de 2020 el sector ha experimentat un clar creixement. El nombre d’establiments comercials va augmentar un 4%, la superfície de venda un 3,9%, les vendes un 13,7% i el nombre de persones ocupades un 10,6%.
Les empreses amb més quota de mercat en superfície de venda són Mercadona (15%), el grup Dia (10%) i Bon Preu (10%). En nombre d’establiments encapçala el rànquing Dia (19%), seguit de Condis (12%) i de GM Food (9%). Pel que fa al rànquing de facturació, Mercadona continua liderant el llistat i Bon Preu ocupa la segona posició, per davant del grup Dia i de Carrefour que ocupen el tercer i quart lloc respectivament.
La resta de magnituds analitzades també han evolucionat amb signe positiu a la regió: la superfície de venda ha pujat un 1,55% (se situa en els 74.000 m2), i el nombre d’establiments ha crescut 3,57%, fins als 168 establiments. De la seva banda, la densitat comercial -superfície comercial per cada 1.000 habitants- registrada a Terres de l’Ebre ha experimentat un lleuger increment del 0,52%, situant-se en 411m2 per cada mil habitants.
Desglossat per comarques, la Ribera d’Ebre compta amb la major densitat comercial de la regió (511 m2/1.000 hab). Tanmateix, en xifres absolutes, són les comarques del Baix Ebre i del Montsià les que tenen més establiments comercials (61 en ambdues comarques). La comarca del Baix Ebre és la que compta amb una major superfície de venda. La rendibilitat econòmica del sector de la gran distribució a les Terres de l’Ebre es va situar en els 5.422 euros/m2 de rendiment mitjà, per sota de la mitjana catalana, que és de 5.658 euros/m2.
Les 50 primeres empreses de gran distribució tenen 5.198 establiments a Catalunya (un 14,1% del sector quotidià), una superfície de venda de 2,5 milions de metres quadrats (52,4% del sector) i una facturació de 14.190 milions d’euros (62,1% del sector). Pel que fa a l’ocupació, donen feina a 72.841 persones, que representen el 50% de les persones ocupades en el sector quotidià.
L’anàlisi de les dades globals a nivell català conclouen que entre el 31 de desembre de 2018 i el 31 de desembre de 2020 el sector ha experimentat un clar creixement. El nombre d’establiments comercials va augmentar un 4%, la superfície de venda un 3,9%, les vendes un 13,7% i el nombre de persones ocupades un 10,6%.
Les empreses amb més quota de mercat en superfície de venda són Mercadona (15%), el grup Dia (10%) i Bon Preu (10%). En nombre d’establiments encapçala el rànquing Dia (19%), seguit de Condis (12%) i de GM Food (9%). Pel que fa al rànquing de facturació, Mercadona continua liderant el llistat i Bon Preu ocupa la segona posició, per davant del grup Dia i de Carrefour que ocupen el tercer i quart lloc respectivament.
La resta de magnituds analitzades també han evolucionat amb signe positiu a la regió: la superfície de venda ha pujat un 1,55% (se situa en els 74.000 m2), i el nombre d’establiments ha crescut 3,57%, fins als 168 establiments. De la seva banda, la densitat comercial -superfície comercial per cada 1.000 habitants- registrada a Terres de l’Ebre ha experimentat un lleuger increment del 0,52%, situant-se en 411m2 per cada mil habitants.
Desglossat per comarques, la Ribera d’Ebre compta amb la major densitat comercial de la regió (511 m2/1.000 hab). Tanmateix, en xifres absolutes, són les comarques del Baix Ebre i del Montsià les que tenen més establiments comercials (61 en ambdues comarques). La comarca del Baix Ebre és la que compta amb una major superfície de venda. La rendibilitat econòmica del sector de la gran distribució a les Terres de l’Ebre es va situar en els 5.422 euros/m2 de rendiment mitjà, per sota de la mitjana catalana, que és de 5.658 euros/m2.
Les 50 primeres empreses de gran distribució tenen 5.198 establiments a Catalunya (un 14,1% del sector quotidià), una superfície de venda de 2,5 milions de metres quadrats (52,4% del sector) i una facturació de 14.190 milions d’euros (62,1% del sector). Pel que fa a l’ocupació, donen feina a 72.841 persones, que representen el 50% de les persones ocupades en el sector quotidià.
L’anàlisi de les dades globals a nivell català conclouen que entre el 31 de desembre de 2018 i el 31 de desembre de 2020 el sector ha experimentat un clar creixement. El nombre d’establiments comercials va augmentar un 4%, la superfície de venda un 3,9%, les vendes un 13,7% i el nombre de persones ocupades un 10,6%.
Les empreses amb més quota de mercat en superfície de venda són Mercadona (15%), el grup Dia (10%) i Bon Preu (10%). En nombre d’establiments encapçala el rànquing Dia (19%), seguit de Condis (12%) i de GM Food (9%). Pel que fa al rànquing de facturació, Mercadona continua liderant el llistat i Bon Preu ocupa la segona posició, per davant del grup Dia i de Carrefour que ocupen el tercer i quart lloc respectivament.