Balfegó afronta la fase final de recollida de les tonyines roges trobades al litoral ebrenc arran del temporal Glòria, una operació que va començar poques hores després del final de la forta llevantada. Segons l’empresa, el més complex és la Punta de la Banya, una zona d’accés complicat. L’empresa està definint la millor forma d’arribar-hi.

Cal destacar que Balfegó – en contacte permanent des del primer moment amb el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat – es va posar a disposició dels ajuntaments i les confraries de pescadors de la zona després del temporal, per a oferir la seva col·laboració en les feines de recuperació dels exemplars. A més, es va oferir per instal·lació contenidors per a que els pescadors que troben tonyines puguin depositar-les. De fet, a l’Ametlla de Mar ja fa dies que s’estan utilitzant.

Igualment, Balfegó, que mai ha negat que les tonyines provingueren de les seves piscines, va comunicar fa uns dies que compensarà, a traves de la seva assegurança de responsabilitat civil, a aquells pescadors que hagin patit o pateixin pèrdues com a conseqüència d’haver capturat exemplars de tonyina roja amb les seves xarxes de forma accidental. Per la seva part, l’empresa confia en que la Generalitat contempli les pèrdues patides per Balfegó i li garanteixi accés a les ajudes públiques destinades a aquest fi.

Un cop analitzat més a fons l’estat de les seves instal·lacions, Balfegó confirma el seu bon estat, tot i els embats del temporal, i torna a recalcar, com a factor decisiu d’aquest fet, els treballs de manteniment que l’empresa realitza de forma habitual.

De fet, segons asssgura la companyia, les seves instal·lacions aqüícoles són de les poques de la costa del Mediterrani espanyol que han resistit als dos últims temporals (setembre de 2019 i gener de 2020) i els exemplars que han fugit ho han fet a conseqüència del fort onatge – les ones van arribar fins als 14 metres d’altura i entraven cada 5 segons – que les va mantejar fora de les piscines. No obstant, la companyia celebra que la majoria de les tonyines hagin escapat vives.

Precisament el bon estat de les instal·lacions marines és el que permetrà a Balfegó, empresa líder en comercialització de tonyina roja en fresc, tornar a operar al mercat amb total normalitat en tan sols uns mesos. Referent a això, l’empresa està realitzant una intensa campanya amb els seus clients i distribuïdors amb la fi d’informar-los sobre la situació viscuda, al temps que els informa que Balfegó, tot i ser l’empresa líder en comercialització de tonyina roja en fresc, disposa d’un stock del seu producte en congelat.

Segons la direcció de l’empresa, “Balfegó és una empresa amb esperit de superació que ens ha permès superar situacions com l’enfonsament del ien quan la nostra producció depenia del mercat japonès o l’incendi de les nostres instal·lacions al 2018, i ara també ens permetrà superar els efectes del temporal Gloria”. L’empresa assenyala que “el que no farem és servir als nostres clients tonyines roges alienes a Balfegó, ja que el nostre producte destaca per la seva qualitat, sabor i excel·lència, demostrat a través del nostre sistema únic de traçabilitat que evidencia que tots els exemplars s’han pescat de forma legal i han passat els controls sanitaris pertinents. Balfegó mantindrà aquesta forma de treballar exclusiva en aquest sector. Al maig -conclouen-, tornarem a sortir a pescar i a servir el nostre producte amb la insuperable qualitat que la caracteritza”.