L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) del Baix Ebre va atendre durant el 2019 un total de 1.759 consultes de consumidors, la majoria de les quals es van resoldre en un termini inferior a quinze dies. També es van tramitar 373 reclamacions, 14 queixes i 5 denúncies.
Pel que fa al nombre de sol·licituds de mediació presentades van ser un total de 353, més de la meitat de les quals, concretament un 53% (188) es van resoldre satisfactòriament (mitjançant un acord de mediació o arbitratge); 152 es van arxivar perquè el procés de mediació no va prosperar i 13 es van desestimar. En dades globals, l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor va gestionar un total de 2.507 consultes, reclamacions, queixes, mediacions i arbitratges durant el 2019, un xifra lleugerament inferior a la de l’any anterior (un 2,5% menys).
La majoria de les reclamacions presentades pels consumidors van correspondre a empreses de telefonia (un 34%), seguides de les reclamacions a empreses de subministrament elèctric, aigua i gas (un 13%). Els serveis bancaris i assegurances i les compres per internet centren altres de les reclamacions realitzades pels usuaris del Baix Ebre.
L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Baix Ebre està situada a la planta baixa del Consell Comarcal i l’horari d’atenció al públic és de dilluns a divendres (a excepció dels dijous) de nou del matí a dues del migdia. Es tracta d’un servei gratuït que ofereix suport i atenció als ciutadans de la comarca que tenen dubtes o queixes sobre un producte o servei irregular.
A més, l’OCIC Baix Ebre ofereix periòdicament xerrades divulgatives sobre consum als diferents municipis de la comarca.