Més d’un centenar d’agents turístics del sector públic i privat de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre van participar aquest dijous en una jornada organitzada pel Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona per analitzar, debatre i treballar sobre les propostes de turisme en família que es desenvolupen en el marc del Projecte d’Especialització i Competitivitat Territorial TurisTIC en família, liderat per la Diputació. En concret, el Patronat de Turisme de la Diputació executa tres de les operacions d’aquest projecte, que han de permetre dissenyar nous productes en l’àmbit del turisme familiar. Es tracta de Platja innovadora, Patrimoni cultural i Vinya en família.
Els assistents a la jornada han pogut conèixer el treball de diagnosi que ja s’ha realitzat i les primeres conclusions per definir a partir d’ara aquests productes. En el cas de Platja innovadora, l’objectiu és crear una xarxa de platges intel·ligents a la Costa Daurada i a les Terres de l’Ebre que estiguin interconnectades entre si i que proporcionaran informació de serveis i activitats per fer en família durant tot l’any, contribuint, així, a la desestacionalització de l’oferta.
Pel que fa a Patrimoni cultural, l’aposta de futur passa per crear accions innovadores aplicant la tecnologia i incidint en les experiències intergeneracionals. El turisme familiar patrimonial d’experiències que es planteja inclourà la gamificació, la teatralització i els recursos tecnològics.
L’operació Vinya en família pretén superar la proposta puntual que ja proporciona un celler o una empresa d’aquest àmbit per convertir-se en una proposta de caràcter estratègic, creant activitats per als nens atenent de manera diferenciada les edats. Es planteja que els territoris del vi tinguin una component temàtica transversal que impregni el conjunt de serveis, especialment els d’allotjament i restauració
Els canvis sociodemogràfics que han variat el concepte i els rols de família porten a treballar per conèixer les necessitats específiques d’aquests visitants i les seves expectatives pel que fa al turisme, per tal de crear productes que responguin de manera personalitzada a la demanda.
Els infants al centre del disseny dels nous productes de turisme en família
Els assistents han coincidit a assenyalar la necessitat que les famílies, i en especial els infants, se situïn en el centre dels treballs perquè són els principals protagonistes del turisme en família. Alhora, els treballs han de tenir en compte les noves tendències, els nous models de família i les necessitats que demanden.
El turisme en família defineix un Projecte d’Especialització i Competitivitat Territorial
El PECT TurisTIC en família és un projecte de recerca i innovació que ha de marcar un abans i un després en el turisme de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, un punt i a part en la seva definició i gestió com a destinacions turístiques familiars. D’aquesta manera, la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre es converteixen en un observatori i laboratori europeu de referència en tecnologies i tendències en turisme familiar.
PECT significa “Projecte d’Especialització i Competitivitat Territorial”, i en el cas del TurisTIC en família els socis beneficiaris són set: Diputació de Tarragona (que lidera el projecte), Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona (Costa Daurada i Terres de l’Ebre), Universitat Rovira i Virgili (Grup de recerca en nutrició funcional, oxidació i malaltia cardiovascular -NFOC Salut-), Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci (PCiTTO), Ajuntament de Montblanc, Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES) i el Clúster de l’equipament de la llar i el contract CENFIM.
Cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió Europea, en el marc del Programa operatiu FEDER de Catalunya 2014-2020. Objectiu d’inversió en creixement i ocupació.