El govern municipal ha presentat aquest matí els punts del plenari que durà a aprovació aquest mes de desembre i entre els quals destaca l’aprovació de les bases dels ajuts als tributs locals i dels ajuts d’urgència social per tal de seguir “estant al costat dels veïns i veïnes que més ho necessiten i de complir amb la premissa de què qui menys pugui, menys pagui”, tal com ha manifestat l’alcalde de Deltebre, Lluís Soler, en el marc de la roda de premsa.
De fet, durant el transcurs d’aquest any, previ informe dels professionals de Serveis Socials, s’han adjudicat més de 180 ajuts a les famílies del municipi que no poden pagar els impostos o fer front a situacions d’emergència puntuals a causa de la seva situació econòmica i social. Aquests ajuts han superat l’import dels 36.900€.
El plenari també portarà a aprovació l’actualització del Reglament d’Empreses Licitadores de Deltebre, el RELDE, el qual permet dotar d’igualtat d’oportunitats en la contractació a les empreses locals i fomentar la diversificació de les empreses que treballen per a l’Ajuntament de Deltebre. Soler, ha detallat que “volem seguir apostant per fomentar aquesta igualtat d’oportunitats de les empreses que volen treballar per a l’Ajuntament de Deltebre i dotar d’encara més transparència les contractacions que realitzem des de l’ajuntament”.
I és que, si bé la Llei de Contractació vigent i per la qual es regulen les administracions estableix que les administracions poden adjudicar directament un contracte de serveis i de subministraments de menys de 15.000€ i un contracte d’obres de menys de 40.000€, amb el RELDE vigent que s’ha estat aplicant fins ara, l’Ajuntament de Deltebre havia de demanar mínim tres pressupostos al moment de realitzar la contractació menor. Això ha permès, entre d’altres coses, i tal com ha detallat l’alcalde, augmentar en un 122% la facturació a les empreses locals durant el darrer mandat municipal.
Amb el nou RELDE, entre d’altres novetats, enlloc de demanar tres pressupostos per a la contractació menor, a partir d’ara se n’hauran de demanar mínim 5. Però aquesta no és la única novetat, així que per tal de garantir l’equilibri en la contractació, s’estableix un sistema per tal d’evitar que es contractin sempre les mateixes empreses, el qual permet diversificar les empreses que treballin per a l’ajuntament, sempre garantint criteris d’eficiència econòmica.
Moció per implementar el Centre de Salut del Delta
En el planari també es durà a aprovació l’actualització del Reglament de Mitjans de Comunicació, el qual enfortirà la pluralitat i la participació dels grups municipals i de les regidories als mitjans de comunicació locals, a la pàgina web i als comptes de les xarxes socials de l’Ajuntament de Deltebre. També es durà a aprovació les bases d’incentius a la dinamització econòmica, ocupacional i a la millora de la imatge de poble, i les bases de patrocini publicitari del municipi.
Finalment, un dels punts de l’ordre del dia serà una moció del govern municipal que insta al departament de Salut de la Generalitat de Catalunya a millorar i ampliar els serveis del Centre d’Atenció Primària de Deltebre, i començar a estudiar la implementació del Centre de Salut del Delta per tal que aquest esdevingui un centre de salut de referència i que presti una cobertura adequada a la ciutadania de Deltebre i a la dels municipis d’influència.