El Grup d’Acció Local Pesquer (GALP) Mar de l’Ebre ha presentat avui a Deltebre la seva nova campanya “Si és de llotja, és boníssim”, una iniciativa que té com a objectiu fomentar el consum de peix i marisc fresc i de proximitat procedent de les llotges de les Terres de l’Ebre i que compta amb el finançament del Fons Europeu Marítim de la
Pesca i l’Aqüicultura i la Generalitat de Catalunya. Aquesta campanya vol posar en valor la qualitat excepcional dels productes pesquers del territori i destacar el paper fonamental de les llotges en la sostenibilitat econòmica i social del sector pesquer ebrenc.
L’acte, celebrat al restaurant de la Confraria de Pescadors Sant Joan de Deltebre ha comptat amb la presència del director general de Política Marítima i Pesca Sostenible, Toni Espanya, i del president del GALP Mar de l’Ebre, Eusebio Rosales, juntament amb representants del sector pesquer.
Durant la presentació de la campanya, el director general de Política Marítima i Pesca Sostenible, Toni Espanya, ha subratllat: “El sector pesquer és una peça clau en la sostenibilitat del nostre territori. Aquesta campanya posa de manifest la necessitat de consumir productes de proximitat, un gest que no només beneficia els pescadors i les
seves famílies, sinó que contribueix a la protecció del medi ambient marí.” Per la seva banda, el president del GALP Mar de l’Ebre, Eusebio Rosales, ha destacat: “Les llotges de les Terres de l’Ebre són un reflex de la tradició i el treball constant dels nostres pescadors. Amb aquesta campanya volem posar en valor aquesta feina i fer arribar als consumidors el missatge que apostar pel peix de llotja és apostar per la qualitat i la sostenibilitat.”
Objectius de la campanya
• Promocionar el peix i marisc de llotja: destacar-ne el sabor, la frescor i la qualitat.
• Fomentar el consum de proximitat: connectar els consumidors amb els productes de la terra i mar.
• Conscienciar sobre la sostenibilitat: subratllar la importància de donar suport als pescadors locals i al seu model de pesca responsable.
Accions previstes en la campanya
Per tal d’arribar a un públic ampli i divers, la campanya inclou:
• L’edició i difusió d’un espot televisiu que posarà en valor els beneficis de consumir peix i marisc de llotja.
• Publicitat per ràdio amb missatges clars i directes que reforcen la importància del consum de proximitat.
• Accions a les xarxes socials per connectar amb consumidors joves i promoure un estil de vida responsable i saludable.
• Difusió a les peixateries dels set municipis pesquers de la Mar de l’Ebre, amb material promocional per conscienciar els clients sobre la campanya i la qualitat dels productes locals.
Font: Canal 21 Ebre